söndag 14 april 2013

Det första inlägget....

Jag har blivit litet led på alla "gamla" recept jag rullar runt varje månad, vecka och dag... Litet mera variation skulle man behöva eller hur? Jag hörde den kända kocken Tina Nordström säga i en intervju att man "rullar" runt ca 14 recept på ett år... inte mera variation än så? Det är ju hemskt.
Så nu tänkte jag om jag faktiskt försöker testa nya recept - kanske minst ett i månaden eller varför inte oftare? Och så gör jag anteckningar här och då kanske någon annan blir inspirerad... Det blir väl bra?


Visst kan jag ju kommentera färdig mat eller vad man nu äter för skräp ibland också eller ?
Ibland kan man ju grädda färdig pizza och bättra på den som vi gjorde idag ...
Räknas inte det som "ny mat" då ?
Jaha, nu är det bara att fundera på vad jag ska laga till näst ....

              Foto Emma



Den här underbara pizzan -  en spenat och pestopizza kan man äta på Va Piano. 
Foto Emma

Häng med på vårt matäventyr !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar