onsdag 4 september 2013

Snabb lunch - omelett med mozzarella

Det var ett tag sedan jag skrev senast.
Vi har tyvärr mest ätit "gamla recepts" - vardagsmat. Kanske mest för att det har varit ganska så mycket att göra och tröttheten när man kommer hem gör att man inte alls är inspirerad av att hitta på något nytt. Det är ju synd för det är ju då man sku behöva vacker och god mat!
Nå nu har jag i alla fall hittat på något nytt.
Öppnade kylskåpet på jobbet för att ta fram ägg och koka dem... MEN där fanns ett halvt paket mozzarella och kokta grönsaker (ärter-majs-paprika) sedan salladen igår.
Då kom jag på att varför inte testa en slags äggröra med mozzarella?
Sagt och gjort; knäckte två ägg, litet pansalt, i med grönsakerna och mozzarellan i bitar och så rörde jag om hela tiden.


Och sedan rev jag en stor ekologisk morot! 
Jo, det blev helt gott!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar