fredag 1 november 2013

Lasagne med getost och spenat

Jag fick ett recept från Kokaihop - det låter så härligt så jag beslöt att prova det...


Enkel lasagne med chèvre & spenat

INGREDIENSER:

250 gram fryst bladspenat (1 pkt)
1 st stor gul lök
1 msk olivolja
150 gram chèvre-ost (200 g om du vill)
4 dl mjölk
10 st soltorkade tomater (marinerade)
1 tsk torkad basilika
1 paket färska lasagneplattor (200 g)
0,5 tsk salt
0,5 tsk peppar
lite riven ost på toppen om du vill.

Lyxig och snabb att tillaga samt fantastiskt god.
Förberedelser: 5 min.
Tillagningstid: 20 min.
Total tid: 25 min. 
Nåja nog tog det längre tid för mej i alla fall !

GÖR SÅ HÄR:

1. Sätt ugnen på 200°C. Tina och krama ur bladspenaten. Skala och hacka löken. Fräs den och bladspenaten i olivolja i en stekpanna. Tillsätt 1/2 tsk salt och 1 krm grovmalen svartpeppar.

2. Mixa chèvre, mjölk och soltorkade tomater med stavmixer eller i en matberedare. Krydda med basilika, 1/2 tsk salt och 1/2 tsk peppar.

 3. Varva ostsås, spenatröra och lasagneplattor i en gratängform. Sätt in i mitten av ugnen ca 20 minuter.


Jag ändrade litet på receptet för jag hade ingen basilika hemma så jag tog 2 -3 tsk pesto istället i getost såsen. 

Det här blev definitivt en favorit i vår familj - såååå god...

Ska försöka fota den i morgon.....






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar