onsdag 24 juli 2013

Spagettipumpa med Savoykål-champinjonstuvning

Verkligen nytt i vår familj. Vi provade på Spagettipumpa. Det var riktigt roligt och gott dessutom. Texturen är lik spagetti. Kanske man sku ha lagt den i en sil och låtit endel av vattnet rinna av för servering. Det kan jag göra nästa gång.

1 Spagettipumpa
Halvera den på kortsidan, gröp ur kärnorna. Koka den i 20 minuter. Riv ut innanmätet med gaffel.

Såsen
1 lök
vitlök
1 ask champinjoner
1 dl Quorn
ca 4 dl soyagrädde
buljongpulver
salt
1 msk Maizenamjöl
Savoykål kokt

Servera med massor av permesanost. Ja det här var en positiv erfarenhet. Jag ska nog prova med vegetarisk Bolognese också nån dag och andra roliga vegetariska såser! Själva spagettipumpan är ganska smaklös så en välkryddad smakfull sås till passar nog utmärkt.


Testa ! Det var gott och annorlunda. 
Inte blev man sådär proppmätt heller som av vanlig spagetti.



2 kommentarer:

  1. låter gott, skulle vilja testa om jag bara kunde få tag på spaghetti pumpa. Vart köpte du din? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Elizabeth,
      Jag köpte spagettipumpan i Hagnäs hallen i Helsingfors; där de säljer ekologiska grönsaker. Jag antar att välförsedda mataffärer borde ha.
      Lycka till med Spagettipumpajakten !

      Radera