onsdag 10 juli 2013

Pepparmint !

Pepparmintste är ju gott eller hur?

Fick en bunt av pepparmint av min halvsyster som jag torkade på galler. Jag blev så inspirerad så jag köpte pepparmint från mataffären som jag satte i odlingslådan i krukträdgården
Idag medan jag tog och "burkade" den kom jag på att kanske man borde sprida idén till andra. Jo, jag vet att många odlar och torkar sina örter själv men eftersom jag aldrig gjort måste det finnas andra "noviser" också som aldrig gjort det....
Eteriska oljan Peppamint har jag använt i bla julgodis. Vill man ha ett svalkande bad ska man blanda några droppar Pepparmint (+ havssalt) i fotbadet eller badkaret.
Pepparmint har den egenskapen att den svalkar vid behov (tex feber) eller värmer om man fryser.




 Ännu hinner du odla kryddor och torka dem !




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar