söndag 4 augusti 2013

Butterbeansallad

Butterbeansallad - oh, så det låter gott eller hur? När jag bodde i England på 90-talets början fick jag smaka på Butterbeans. Stora härliga krämiga bönor. Några fick jag tag på bönorna här också men nu hittade jag äntligen en stora vita bönor - konservburk.
Klart att jag måste prova dem. Nästan lika stora och krämiga som dem jag själv kokade för länge sedan.
Salladen blev god och snabb var den att göra. Salladssåsen blev litet för "vinägrig" men det är bara att ta mindre nästa gång.

1 burk Vita Stora ekologiska bönor
1 gul paprika
1 liten purjolök
1 kruka härlig sallat
1 kruka basilika
körsbärstomater el. dyl

Salladssås
vitlöksklyfta
3 msk olivolja
2 msk
äppelvinäger
salt, peppar





Jag hittade ett recept på nätet som heter Toscansk bönsallad som inspirerade mej. Jag hade inte alla ingredienser hemma så jag improviserade. Riktigt gott blev det !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar