måndag 5 augusti 2013

Broccoli och ädelost "paj" utan pajskal



Ur boken LCHF för vegeterianer gjorde jag Broccoli och ädelost "paj" utan pajskal. Gott men väldigt salt så jag kanske byter ut ädelosten mot getost nästa gång.
Intressant med den gräsligt stora fettmängden i LCHF maten.... Mycket intressant teori. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. För tillfället försöker jag undvika mjöl och socker dvs kolhydrater och visst mår jag lättare och har kanske tappat något kilo. Det behöver jag eftersom jag "plockade" på mej extrakilon förra året.


Broccoli och ädelostpaj
1 1/2 dl mjölk
1 1/2 dl grädde
1 msk osötad senap
svartpeppar
200 gr broccoli
10 körsbärstomater
150 gr blåmögelost
25 gr smör
2 dl riven ost

Läs mera på http://veglchf.wordpress.com/2008/04/22/broccoli-och-adelostpaj/




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar